Sopimusehdot
Ditur.fi-sivustolla sovellettavat ostoehdot.
Ditur.dk ApS
ALV-numero: DK35636919
Osoite: Elmegårdsvej 38, 8361 Hasselager, Tanska
Sähköposti: support@ditur.fi.
1. Tilausten tekeminen
Kun teet tilauksen verkkosivujemme kautta, se ei ole oikeudellisesti sitova sopimus. Siksi Diturilla on mahdollisuus peruuttaa tilauksesi painovirheiden, teknisten ongelmien, toimituksen epäonnistumisen tai vastaavien tilanteiden vuoksi. Lähetämme sinulle sitovan tilausvahvistuksen/laskun vasta, kun olemme lähettäneet tilaamasi tavarat.
Kun olet tehnyt tilauksen verkkosivujemme kautta, järjestelmämme lähettää sinulle automaattisesti sähköpostitse yleiskatsauksen tilaamistasi tuotteista. Tämä sähköposti toimii sähköisenä kuittauksena tilauksesi vastaanottamisesta. Huomaa, että automaattinen vastaus ei ole oikeudellisesti sitova tilausvahvistus.
Sinun ja Diturin välinen sopimus on sitova vasta, kun saat meiltä sähköpostiviestin, jossa vahvistetaan, että tavarat on lähetetty. Emme veloita tililtäsi rahaa ennen kuin olet saanut tämän vahvistuksen ja tavarat on lähetetty.
2. Hinnat
Diturissa kaikki hinnat ovat euromääräisiä ja sisältävät arvonlisäveron ja kulut.
3. Maksutavat
Maksujen turvallisen käsittelyn varmistamiseksi teemme yhteistyötä Billwerkin kanssa. Ditur.fi-sivustolla voi maksaa seuraavilla maksutavoilla: Visa, MasterCard, MobilePay, Klarna, PayPal, Google Pay, Apple Pay, verkkopankki, tilisiirto ja lahjakortti.
Jos maksat kansainvälisellä maksukortilla, kuten Visalla tai MasterCardilla, summa varataan tilillesi kortin ehtojen mukaisesti siihen asti, kunnes maksu on suoritettu tai hylätty.
Huomaa, että jos käytät MobilePayta, maksun varaaminen riippuu sovellukseen liitetystä maksukortista.
3.1 Lahjakortti
Jos sinulla on voimassa oleva Ditur.fi-lahjakortti, voit käyttää sitä maksuna syöttämällä yksilöllisen koodin kassalla. Lahjakortit osoitteessa www.ditur.fi ovat voimassa 2 vuotta myöntämispäivästä. Lisäksi sinulla on oikeus saada lahjakortti maksetuksi lahjakortin voimassaoloaikana + 12 kuukautta sen jälkeen.
4. Toimitus
Tarjoamme seuraavia toimitustapoja:
- Posti - Toimitus noutopisteelle tai yksityisosoitteeseen
- PostNord - Toimitus pakettiautomaattiin tai yksityisosoitteeseen
- DHL - Toimitus yksityisosoitteeseen
Lue lisää toimitustavoista ja hinnoista täältä.
Vakiotoimituksen hinta on 6 € (Posti / PostNord - Toimitus pakettiautomaattiin). Muut toimitustavat voivat olla kalliimpia.
Huomaa, että ilmainen toimitus on yksi monista asiakasklubimme eduista. Lue lisää asiakasklubistamme täältä.
Tilauksesi arvioitu toimitusaika näkyy, kun valitset toimitustavan kassalla. Ilmoitettu toimitusaika on suuntaa antava ja voi siksi vaihdella.
4.1 Toimitusvastuu
Ditur on vastuussa tilauksestasi toimitushetkeen asti. Toimitusajankohdaksi katsotaan hetki, jolloin vastaanotat paketin.
Huomioi, että jos olet valtuuttanut jakeluyhtiön jättämään paketin kotiovesi eteen poissaolosi varalta, paketti katsotaan toimitetuksi heti, kun se on luovutettu. Toimitusajankohta on siis se, kun paketti luovutetaan, ja sinulla on ostajana vastuu paketista tästä ajankohdasta alkaen, mikäli olet antanut tällaisen valtuutuksen
4.2 Noutamattomat paketit
Sinulla on vastuu vastaanottaa tai noutaa pakettisi toimituksen yhteydessä saamiesi ohjeiden mukaisesti. Paketit, joita ei ole noudettu toimitusilmoituksessa mainittuun päivämäärään mennessä, palautetaan varastollemme.
Kun saamme noutamattoman paketin takaisin, säilytämme sen, kunnes meille ilmoitetaan, haluatko, että lähetämme paketin uudelleen, vai peruutatko ostoksesi.
Veloitamme todelliset kulut, jotka liittyvät paketin palauttamiseen meille. Jos haluat uuden toimituksen, tämä voidaan tehdä, jos maksat uudesta osoitekortista.
5. Reklamaatio
Tee reklamaatio portaalimme kautta.
Tuotteilla on kahden vuoden reklamaatio-oikeus. Tilanteesta riippuen voit saada tuotteen korjatuksi tai vaihdetuksi, tai voit saada alennuksen tai hyvityksen. Takuu ei koske tuotteen/palvelun virheellisestä käsittelystä johtuvia vikoja tai vaurioita. Reklamaatio on tehtävä ”kohtuullisessa ajassa” vian tai puutteen havaitsemisen jälkeen. Kun teet reklamaation reklamaatioportaalin kautta, saat ilmaisen osoitetarran.
Palautukset, reklamaatiot ja peruutusoikeuden käyttö on lähetettävä osoitteeseen:
Ditur.dk ApS
Elmegårdsvej 38, 8361 Hasselager, Tanska
Huomioithan, että emme ota vastaan lähetyksiä postiennakolla tai ilman suoraa toimitusta (paketti on lähetetty noutopisteelle tai pakettiautomaattiin).
5.1 Käytettyjä ja esittelytuotteita koskevat valitukset
Kun ostat käytettyjä tai esittelytuotteita, sinua suojaa edelleen ostolaki. Koska nämä tuotteet ovat ainutlaatuisia, niitä ei voi vaihtaa uusiin tuotteisiin. Jos sinulla on perusteltu reklamaatio, saat rahasi takaisin.
6. Peruutusoikeus
Voit peruuttaa ostoksesi ilman perusteluja 14 päivän kuluessa toimituksesta. Peruuttamisaika päättyy 14 päivän kuluttua siitä päivästä, jolloin sinä, tai joku muu valitsemasi henkilö (ei rahdinkuljettaja), on ottanut tavarat fyysisesti haltuunsa. Jos olet tilannut useita tuotteita samassa tilauksessa, emmekä voi toimittaa niitä samanaikaisesti, peruutusoikeus alkaa siitä hetkestä, kun saat viimeisen tuotteen fyysisesti haltuusi.
6.1 Osittainen oston peruutus
Jos olet ostanut meiltä useita tuotteita, voit palauttaa yhden tai useamman niistä, vaikka ne olisivat ostettu samassa tilauksessa. Huomaa, että tämä ei koske niputettuja tuotteita. Niput katsotaan yhdeksi tuotekokonaisuudeksi. Jos siis haluat peruuttaa nipussa olevan tuotteen oston, sinun on peruutettava koko nipun osto ja palautettava kaikki tuotteet.
Nipputuotteita voivat olla esimerkiksi kellolaatikot, jotka sisältävät kelloja, lahjasettejä tai vastaavia, joissa useita tuotteita myydään yhtenä yksikkönä.
Huomaa, että kun ostat kaksi yhden hinnalla -tarjouksia, niputettuja tuotteita tai muita vastaavia tarjouksia, joissa on mukana ilmainen tuote, koko tilaus on palautettava, jotta saat täyden hyvityksen. Jos ilmaista tuotetta ei palauteta, palautettavasta summasta vähennetään ilmaisen tuotteen arvo.
6.2 Peruuttamisoikeutta koskevat poikkeukset
Peruuttamisoikeus raukeaa, kun ostat yksilöllisiä tuotteita. Tämä koskee kaiverrettuja tai muokattuja tuotteita.
6.3 Näin teet peruutuksen
Voit peruuttaa sopimuksen antamalla meille selkeän ilmoituksen peruutuksesta. Voit tehdä tämän palautusportaalimme kautta, jonka löydät täältä. Vaihtoehtoisesti voit lähettää peruutuksesta kertovan sähköpostin osoitteeseen support@ditur.fi.
Et voi peruuttaa ostosta kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta tai jättämällä sen noutamatta, ilman, että ilmoitat meille peruutuksesta.
Peruutusaika täyttyy, jos lähetät peruutusilmoituksen ennen peruutusajan päättymistä.
6.4 Tuotteen palauttaminen ja palautuskustannukset
Jos olet peruuttanut tuotteen oston, sinun on palautettava se ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut meille, että haluat peruuttaa ostoksesi. Tuotteita ei voi lähettää postiennakolla tai ilman suoraa toimitusta. Olet itse vastuussa tuotteen palautuskustannuksista. Kun käytät palautustarraamme, palautuksesta vähennetään 10 euroa.
6.5 Rahojen takaisinmaksu peruutuksen yhteydessä
Jos peruutat ostoksesi ja täytät ilmoitetut kriteerit, saat tietenkin takaisin meille maksamasi summan, mukaan lukien alkuperäiseen ostoosi liittyvät toimituskulut. Seuraavat poikkeukset ovat kuitenkin voimassa:
- Jos olet ostanut useita tuotteita samassa tilauksessa ja haluat palauttaa vain osan niistä, toimituskuluja ei hyvitetä
- Jos kyseessä on sinun vastuullasi oleva arvonalennus, summa vähennetään ostohinnasta
- Sinun on itse maksettava tuotteen palautuskulut peruutuksen yhteydessä. Käyttäessäsi meidän palautustarraamme, palautuksesta vähennetään 10 €
- Erityisiä toimituskuluja ei palauteta. Palautamme halvinta toimitustapaa vastaavan arvon.
Palautamme maksun ilman aiheetonta viivytystä ja viimeistään 14 päivän kuluessa siitä, kun olemme saaneet sinulta ilmoituksen siitä, että haluat peruuttaa ostoksen. Palautus suoritetaan käyttäen samaa maksutapaa, jota käytit alkuperäisessä ostotapahtumassa, ellet ole antanut meille nimenomaista suostumusta tehdä toisin.
Pidätämme oikeuden pidättää hyvityksen maksamisen siihen asti, kunnes olemme saaneet palautetun tuotteen, ellet pysty todistamaan ennen sitä, että olet sen palauttanut.
6.6 Tuotteen kunto palautettaessa
Sinulla on aina 14 päivän palautusoikeus verkko-ostoksissa, vaikka olisit rikkonut sinetin ja käyttänyt tuotetta. Huomioithan, että saatat kuitenkin joutua maksamaan tuotteen käytöstä aiheutuneen arvonalennuksen. Arvon alentuminen arvioidaan aina tapauskohtaisesti, ja se voi vaihdella. Joidenkin tuotteiden kohdalla pakkaus on merkittävä osa tuotteen jälleenmyyntiarvoa, joten on tärkeää, että pidät pakkauksesta hyvää huolta etkä vahingoita sitä.
Varmistaaksesi täyden hyvityksen palautuksen yhteydessä, on tärkeää, että tuote on samassa kunnossa kuin vastaanottaessasi sen. Tämä tarkoittaa, että tuote ei saa olla vahingoittunut, likaantunut tai muuten huonontunut, ja että kaikkien alkuperäisten merkkien, etikettien ja pakkausten on oltava ehjiä. Jos tuotetta on käytetty tavalla, joka selvästi heikentää sen arvoa, pidätämme oikeuden vähentää sinulle palautettavaa summan arvoa. Täyden hyvityksen varmistamiseksi suosittelemme, että käsittelet tuotetta varovasti ja sovitat sitä vain samalla tavalla kuin tekisit fyysisessä myymälässä.
7. Palautusoikeus
Lakisääteisen peruutusoikeuden lisäksi Ditur tarjoaa sinulle mahdollisuuden palauttaa tavarasi 99 päivän kuluessa ostopäivästä. Jos käytät pidennettyä palautusoikeutta, tuote on palautettava meille käyttämättömänä, ehjässä pakkauksessa ja vahingoittumattomassa kunnossa. Maksat palautuksen itse. Kun luot palautuksen palautusportaalissamme, saat palautustarran, jota voit käyttää tuotteen palauttamiseen. Palautustarran käyttäminen maksaa 10 euroa, joka vähennetään palautettavasta summasta.
Palautusoikeus ei muuta edellä mainittua lakisääteistä peruutusoikeuttasi. 99 päivän palautusoikeus on voimassa ostohetkestä alkaen.
7.1 Käytettyjen ja esittelytuotteiden palautusehdot
Kun ostat käytettyjä ja esittelytuotteita, tavallista 99 päivän palautusoikeutta ei sovelleta, koska tuotteita on saatettu käyttää jo aiemmin tai niissä voi olla ainutlaatuisia ominaisuuksia. Tämä ei kuitenkaan vaikuta lakisääteiseen 14 päivän peruutusoikeuteen, joka koskee myös käytettyjä ja esittelytuotteita.
8. Erityisehdot käytetyille ja esittelytuotteille
Käytetyt tuotteet ovat tuotteita, joilla on ollut edellinen omistaja, joita on saatettu käyttää aiemmin, tai joissa on joitakin vikoja tai puutteita, joiden vuoksi tuotetta ei voida myydä uutena, mutta jotka silti toimivat optimaalisesti.
Esittelytuotteet ovat uusia tuotteita, joita on saatettu käyttää esittely-, näyttely- tai markkinointitarkoituksissa. Niitä ovat esimerkiksi tuotteet, joita on esitelty myymälöissä, tai käytetty kampanjoissa ja tuotekuvien ottamisessa, mutta jotka ovat edelleen hyvässä kunnossa ja toiminnallisesti ehjiä.
Tuotteen kunnon arviointi ja mahdolliset viat ja puutteet ilmoitetaan selvästi yksitellen jokaisessa tuotteessa.
9. Valitukset
Jos haluat tehdä valituksen, voit ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme sähköpostitse osoitteeseen support@ditur.fi. Pyrimme aina löytämään ratkaisun, joka tyydyttää molempia osapuolia.
Ellemme pääse yhteisymmärrykseen, voit kuluttajana saattaa asian:
Kuluttajariitalautakunnan (kuluttajariita.fi) käsiteltäväksi. Ennen asian viemistä lautakuntaan, sinun tulee olla yhteydessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston (KKV) kuluttajaneuvontaan.
Lisätietoja ja ohjeet valituksen tekemiseen löydät täältä:
https://www.kuluttajariita.fi
https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta
10. Tilaa Diturin uutiskirje
Rekisteröitymällä uutiskirjeen tilaajaksi hyväksyt, että Ditur ApS voi lähettää sinulle sähköpostitse, tekstiviestillä ja multimediaviestillä markkinointia sinulle merkityksellisistä tuotteista, kuten kelloista, kellokoteloista, kellotarvikkeista, kellotyökaluista, koruista, tarvikkeista, tarjouksista, myynneistä, kilpailuista, tapahtumista ja muista vastaavista markkinointialoitteista. Hyväksyt lisäksi, että saat palvelusähköpostiviestejä, jotka koskevat peruutettuja tilausprosesseja.
Tiedustelut lähetetään vain Ditur ApS:ltä. Voit aina peruuttaa uutiskirjeemme tilauksen. Voit lukea Diturin henkilötietojesi käsittelystä ja oikeuksistasi tietosuojaselosteestamme täältä.
11. Club Ditur
Club Ditur –asiakasklubi on avoin kaikille, jotka ilmoittautuvat nettisivujemme kautta. Jäsenyys on ilmainen, ja liittymällä hyväksyt alla olevat ehdot.
Huomaa, että jos et ole aiemmin tehnyt ostoksia kanssamme, aloitat Pronssi-tasolla. Jos olet aiemmin tehnyt ostoksia kanssamme sillä sähköpostiosoitteella, jota käytät rekisteröitymisen yhteydessä, aiempien ostosten kokonaismäärä sijoittaa sinut automaattisesti jäsenyystasolle, joka vastaa ostoshistoriaasi. Näin tunnistamme uskollisuutesi heti ensimmäisestä päivästä lähtien.
11.1 Jäsentasot ja eteneminen
Club Diturissa on kuusi tasoa: Pronssi, Hopea, Kulta, Platina, Timantti ja Black. Uusille jäsenille määritetään taso aiempien ostosten perusteella. Jos olet uusi asiakas, jolla ei ole aiempia ostoksia, aloitat Pronssi-tasolla. Jokainen taso tarjoaa enemmän etuja, kuten suuremman määrän pisteitä tilausta kohden ja alhaisemmat ilmaistoimitusrajat. Ansaitut pisteet voi käyttää eksklusiivisessa Pointshopissamme. Näet aina tilisi yleiskatsauksesta, kuinka paljon tarvitset seuraavan tason saavuttamiseen. Kaikki jäsenet näkevät kullakin tasolla saatavilla olevat edut, lukuun ottamatta ylintä tasoamme, Blackia. Black-tason edut ovat ainutlaatuisia ja vain tämän tason saavuttaneiden jäsenten tiedossa.
11.2 Edut ja palkkiot
Jäsenenä nautit erilaisista eduista, jotka kasvavat tasosi noustessa. Yksi tärkeimmistä eduista ovat pisteet, joita ansaitset ostoksilla verkkokaupassamme. Pronssi-tasolla kaikki jäsenet ansaitsevat 10 % ostoksen hinnasta pisteinä. Lue lisää Pointshopistamme alla. Prosenttiosuus vaihtelee eri tasoilla.
Lisäksi jäsenenä saat pääsyn koko ostohistoriaasi sekä yleiskatsauksen tuotearvosteluihisi, mikä antaa henkilökohtaisen käsityksen kokemuksestasi kanssamme. Muita etuja ovat muun muassa alhaisemmat ilmaistoimitusrajat sekä alennukset lahjapakkauksista ja palveluista, kuten kaiverruksesta, akun vaihdosta ja lasinsuojasta. Nämä edut laajenevat jatkuvasti - mitä korkeamman tason saavutat, sitä enemmän etuja saat käyttöösi.
11.3 Edellytykset etuuksien saamiselle
Club Ditur -asiakasklubin jäsenenä olet oikeutettu maksuttomaan toimitukseen jo Silver-tasolta alkaen. Voit saada ilmaisen toimituksen, ostaessasi enemmän kuin tasossasi ilmoitetun summan.
Kaiverrus: Club Ditur -asiakasklubin jäsenenä Kulta-, Platina-, Timantti- ja Black-jäsenet saavat kaiverruksesta edullisemman hinnan. Kaiverruksen hinta näkyy ostoskorissa, jos olet kirjautunut sisään.
Lahjapakkaus: Asiakasklubin jäsenenä Kulta-, Platina-, Timantti- ja Black-jäsenet saavat edullisemman hinnan lahjapakkauksesta. Lahjapakkauksen hinta näkyy ostoskorissa, jos olet kirjautunut sisään.
Akun vaihto: Asiakasklubin jäsenenä Kulta-, Platina-, Timantti- tai Black-jäsenet saavat edullisemman hinnan akun vaihdosta.
Ilmainen palautus: Asiakasklubin jäsenenä saat Kulta-, Platina-, Timantti- tai Black-jäsenenä ilmaisen palautuslähetyksen. Sinun on silti rekisteröitävä palautus Diturin palautussivulla.
Pisteiden ansaitseminen: Jäsenenä ansaitset pisteitä jokaisesta tilauksesta. Lahjakortteja ostettaessa pisteitä saa itse lahjakortin ostosta, mutta ei lahjakorttia lunastaessa tai käytettäessä.
11.4 Pointshop
Ostoksilla ansaitsemasi pisteet kerääntyvät tilillesi, ja niitä voi käyttää vain jäsenille tarkoitetussa Pointshop-pistekaupassa. Täältä saatat löytää erityisesti valittuja tuotteita, jotka ovat saatavilla vain klubin jäsenille. Joitakin näistä tuotteista voi ostaa vain pisteillä, eikä niitä voi ostaa tavallisella valuutalla.
Pisteet ovat voimassa 12 kuukautta viimeisimmästä ostoksestasi. Jokainen uusi ostos pidentää automaattisesti kaikkien ansaittujen pisteiden voimassaoloaikaa 12 kuukaudella, kunhan ostokset tehdään tämän ajanjakson aikana.
Ansaitut pisteet ovat käytettävissä tililläsi vasta, kun 99 päivän palautusaika on päättynyt. Jos haluat lunastaa pisteesi aikaisemmin, sovelletaan seuraavaa:
- Voit lunastaa pisteesi aikaisintaan 14 päivän lakisääteisen palautusoikeuden jälkeen
- Luopumalla Diturin pidennetyn 99 päivän palautusoikeuden jäljellä olevasta osasta voit saada pisteesi tilillesi
Lunastat pisteesi tilillesi, jolloin palautusoikeus raukeaa.
Huomioi, että ansaitut pisteet ovat henkilökohtaisia, eikä niitä voi siirtää muille.
11.5 Viestintä
Osana Club Ditur -asiakasklubin jäsenyyttä suostut vastaanottamaan henkilökohtaista viestintää sähköpostitse. Näihin viesteihin voi sisältyä erikoistarjouksia, päivityksiä jäsenyytesi tasosta ja eksklusiivisia kampanjoita. Liittymällä jäseneksi hyväksyt näiden viestien vastaanottamisen, sillä ne ovat keskeinen osa asiakasklubikokemusta.
Jos haluat pysyä jäsenenä, mutta et halua vastaanottaa henkilökohtaisia viestejä, voit milloin tahansa peruuttaa viestiemme tilauksen meiltä saaduissa sähköpostiviesteissä olevien linkkien kautta.
11.6 Jäsenyyden päättäminen
Voit peruuttaa jäsenyytesi milloin tahansa ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Peruutuksen yhteydessä menetät kaikki käyttämättömät pisteesi, etkä enää pääse nauttimaan eduista tai Pointshopin tuotteista.
11.7 Tietosuojaseloste
Kaikkia jäsenyytesi yhteydessä kerättyjä henkilötietoja käsitellään tietosuojakselosteemme mukaisesti, joka löytyy verkkosivuiltamme täältä. Liittymällä asiakasklubiin hyväksyt, että tietojasi käytetään tämän selosteen mukaisesti.
11.8 Muutokset ehtoihin
Pidätämme oikeuden mukauttaa pisteiden ansaitsemista, vanhenemista ja käyttöä koskevia ehtoja sekä muita jäsenetuja. Tähän voi sisältyä nykyisten etujen poistaminen vaiheittain sekä uusien etujen lisääminen, mikä voi vaikuttaa jo ansaittuihin pisteisiin. Lisäksi voimme tehdä muutoksia henkilötietojesi käsittelyyn jatkuvasti.
Jos Club Ditur -asiakasklubiin tehdään merkittäviä muutoksia, sinulle ilmoitetaan niistä kirjallisesti rekisteröidyn sähköpostiosoitteesi kautta vähintään kuukautta aikaisemmin. Siksi on tärkeää, että yhteystietosi kohdassa ”Tilin yhteystiedot” osoitteessa ditur.fi ovat ajan tasalla. Jäsenyytesi ja ansaitsemasi pisteet pysyvät voimassa tämän irtisanomisajan. Jos et hyväksy muutoksia, sinulla on mahdollisuus peruuttaa Club Ditur -jäsenyytesi ennen muutosten voimaantuloa.
Muutokset, jotka eivät ole merkittäviä tai jotka ovat eduksesi, voidaan toteuttaa ilman ennakkoilmoitusta.
12. Takuuehdot
Ditur tarjoaa lisää turvaa kelloja ostaessasi, sillä voit ostaa laajennetun takuun tietylle tuotteelle, jonka sitovuusaika on 1, 2, 3 tai 5 vuotta. Koko sitovan ajanjakson hinta lisätään tuotteen hintaan kassalla.
12.1 Diturin laajennettu takuu kattaa:
- Vaurioituneen tai toimimattoman kellokoneiston
- Putoamisen ja rikkoutumisen vahingot
- Iskujen, iskujen ja tärinän aiheuttamat vauriot
- Rikkoutuneen kellonlasin
- Kotelon, soljen, ketjujen, kruunun, viisareiden jne. vauriot
- Vesivahingot ja kondensaation (vähintään 6 ATM)
- Suunnittelu-, materiaali- ja valmistusvirheet
12.2 Diturin laajennettu takuu ei kata:
- Kadonneiden osien (kruunu, kivi, hihnan osat jne.) korvaamista
- Kosmeettisia vaurioita
- Normaalista käytöstä johtuvaa normaalia kulumista esim. nahassa, tekstiileissä, paristoissa
- Enintään 5 ATM:n kellojen vesivahinkoja
- Törkeää huolimattomuutta ja tahallista vahingoittamista
12.3 Ostajan takuun mukaiset oikeudet
Jos takuun piiriin kuuluva vahinko tapahtuu, ostajalla on oikeus saada kello korjatuksi tai vaihdetuksi. Jos vahingoittunutta tuotetta ei voida korjata ja toimittaja on lopettanut sen myynnin, kuluttajalle tarjotaan vastaavaa tuotetta tai Diturin lahjakortti, joka vastaa kellon arvoa sen ostohetkellä. Diturin laajennettu takuu ei vaikuta ostajan oikeussuojakeinoihin ja lain mukaisiin oikeuksiin.
12.4 Ketä Diturin laajennettu takuu koskee?
Diturin laajennettu takuu seuraa takuun kohteena olevan tuotteen ostajaa kuitin mukaan. Tämä tarkoittaa, että Diturin laajennettu takuu on voimassa vain, jos ostaja on edelleen sen tuotteen omistaja, johon takuu liittyy. Jos takuun sisältävä tuote myydään/siirretään uudelle omistajalle, kello ei ole enää takuun piirissä siirtohetkestä eteenpäin.
12.5 Vahingoittunut kello
Jos kellosi on vahingoittunut ja haluat käyttää laajennettua takuuta, sinun on otettava yhteyttä Diturin asiakaspalveluun ja kuvattava vahinko 7 päivän kuluessa vahingon tapahtumisesta.
12.6 Turvallisuusohjeet ja varotoimenpiteet
Turvallisuusohjeet: Kuluttaja sitoutuu varmistamaan, että tuotetta käytetään ja säilytetään oikein valmistajan ohjeiden mukaisesti. Tuotetta on käytettävä siten kuin se on tarkoitettu ja valmistettu.
Varotoimenpiteitä koskevat vaatimukset: Ostettua tuotetta, johon liittyy pidennetty takuu, on kohdeltava tavanomaista varovaisuutta noudattaen, jotta vahingot voidaan mahdollisuuksien mukaan estää.
12.7 Takuusopimuksen peruuttamisoikeus ja irtisanominen
Kun ostat Diturin laajennetun takuun, sinulla on 14 päivän peruutusoikeus ja 99 päivän palautusoikeus. Määräaika alkaa siitä päivästä, jolloin saat kuitin ja vahvistuksen Diturin laajennetulla takuulla varustetun tuotteen ostamisesta.
Jos palautat tuotteen, johon laajennettu takuu on liitetty, takuu peruutetaan automaattisesti ja sekä tuotteen että takuun koko summa palautetaan samalla maksutavalla, jota käytit oston yhteydessä. Edellytyksenä on, että yleiset palautusehdot täyttyvät.
Jos olet ostanut useita samanmallisia kelloja, mutta ostanut laajennetun takuun vain osalle niistä, yhden tai useamman samanmallisen kellon palauttaminen katsotaan kellojen palauttamiseksi ilman laajennettua takuuta. Jos palautettujen kellojen määrä ylittää sen määrän, johon ei ole liitetty takuuta, myös laajennettu takuu palautetaan.
12.8 Diturin takuusopimuksen irtisanominen
Jos arvioidaan, että asiakas on tarkoituksellisesti käyttänyt hyväkseen pidennetyn takuun ehtoja, Ditur voi purkaa sopimuksen maksamalla takaisin ostetun pidennetyn takuuajan jäljellä olevaa aikaa vastaavan summan.